Ruotsin Linn Svahn nappasi talvella kultaa ja hopeaa olympialaisissa. Se oli iso juttu paljon terveysmurheista kärsineelle naiselle.
Ensi vuonna on edessä MM-kotikisat Falunissa. Svahnin tilanne on nyt poikkeuksellisen hyvä. Hän harjoittelee pitkästä aikaa kesällä ilman vammoja.
– Tilanne on uusi: nyt pitää sopeuttaa harjoittelua vain sen mukaan, kuinka paljon minä kestän, eikä sen mukaan, kuinka paljon jokin yksittäinen kehonosa kestää, Linn Svahn sanoo SVT Sportille.
– Ei mitään vaivoja olkapäästä, aivotärähdyksestä tai mistään muustakaan.
Svahn arvioi, että vammat ovat myös opettaneet häntä paljon.
– Ne loukkaantumisjaksot, joita minulla on ollut, ovat kuitenkin olleet minulle hyödyllisiä. Olen saanut kokeilla muita asioita ja löytää jonkinlaisen välitien siihen, miten mennä eteenpäin. En ehkä usko, että vamma itsessään tekee paremmaksi, mutta uskon silti, että joskus voi olla hyödyllistä oppia sitä kautta, Linn Svahn sanoo.











