Pihtiputaan keihäskarnevaalien miesten kisan voitti Topi Parviainen tuloksella 76,85. Naisten ykkönen Emilia Karell heitti 56,65 metriä.
– Löysä ukko. Kisa oli aluksi vähän kysymysmerkki. Kylki on vaivannut. Sinne sattuu lenkkariheitossa, mutta ei onneksi piikkariheitossa. Siinä en väistä niin paljon.
– Sain kyllä kisaheittoihin hyvin latinkia, ja olihan tuossa viimeisessä tehoja. Se olisi voinut olla pitkä, mutta lähti vähän kyntämään, kommentoi Parviainen SUL:n tiedotteessa.
Paljon vammoista kärsinyt Toni Kuusela palasi lähes vuoden tauon jälkeen. Hän heitti kolmanneksi heikolla tuloksella 74,05.
– Hyvin se voi lentää, jos lämmittelyä katsoi, mutta kun pilliin vihellettiin, kaikki katosi. Kisaheittämiseen tulee liikaa yritystä ja se jäykistää.
– Heittäminen ei tehnyt kipeää, mutta heitto oli aivan hukassa. Mutta sen suo, kun viime vuosina ei ole niin paljon kisoja heitelty. Minä en heittäisi, jos en tietäisi, että pystyn sinne 80 metrin päälle heittämään. Nyt tarvitaan vain kisoja lisää, Kuusela arvioi.













