Sportivo TV

Suomalainen juoksija Santtu Heikkinen paineli maanantaina kovan ajan Kööpenhaminassa mailin kisassa.

Heikkinen oli kisan toinen ajalla 3.55,70. Taululle lyötiin ensin SE-aika 3.55,52, mutta tuo aika oli todellisuudessa kisan voittajan. Heikkinen jäi oikealla ajallaan vain 0,05 sekuntia Suomen ennätyksestä.

– Meillä oli jänis ja vielä valojänis 3.55:n loppuaikaan tähtäävässä vauhdissa. Se jäi vähän harmittamaan, että pääletka tipahti vähän jäniksen vauhdista ja juoksu meni lopussa taktikoinniksi, ja sitten tuli kunnollinen kiritaistelu, Heikkinen kertaili.

– Olen suht tyytyväinen, että pystyin kakkossijan, kun mukana oli kohtuullisen kovatasoisia juoksijoita. Suomen ennätys oli kuitenkin se, mitä tulin hakemaan, mutta jäi rikkomatta tällä kertaa.

– Treenit ovat menneet hyvin. Oikeastaan vähän liiankin hyvin. Viime viikon perjantaina saatoin tehdä turhankin kovan treenin, joka söi tätä kisaa ehkä vähän, selvitti Heikkinen SUL:n tiedotteessa.