Sportivo TV

Seitsenottelija Saga Vanninen kertoi tiistaina, että hänen kisakautensa on ohi.

– Olen koettanut nähdä tilanteen isommassa kuvassa ja miettinyt, mitä nyt on järkevintä tehdä. Minulla on isot tavoitteet ja isossa kuvassa tämä on loppujen lopuksi vain yksi kausi muiden joukossa, vaikka ehkä juuri tässä hetkessä se on vaikea nähdä niin.

– Tähänkin kauteen oli asetettu isoja tavoitteita, mutta nyt ei ole syytä kaivaa kuoppaa syvemmäksi. Minulla on toivottavasti parhaat vuodet vielä edessä, kertoi Vanninen SUL:n tiedotteessa.

Vannisen olkapäävammasta on kerrottu aiemmin avoimesti. Valitettavasti myös nilkan tilanne on vaikea.

– Keskityn varsinkin olkapäähän, niin että se kestäisi jatkossa heittämistä. Nilkan osalta jätän alkuun pois kaiken kuormituksen, jossa siihen sattuu, eli ei aitajuoksua ainakaan hetkeen.

Vanninen kertoi tilanteestaan enemmän Instagramissa.

– On helppo jakaa onnistumisen hetket ja ennätykset, mutta vaikeampaa on kertoa niistä hetkistä kun asiat ei mene suunnitelmien mukaan. Tein virheitä, uusia oivalluksia, sain korvaamatonta oppia. Kuitenkin ehkä liian pitkään jatkoin eteenpäin, vaikka merkit kutsuivat välillä hidastamaan.

– Tässä tilanteessa vaikea päätös ei olisi tehdä kovaa harjoittelua tai kilpailla vaan päinvastoin luopua niistä hetkeksi…antaa keholle aikaa korjata itseään ja pyrkiä tekemään oikeat ratkaisut isoa kuvaa palvellen. Step by step oikealle polulle, viestitti Vanninen.

Päivitys tästä.