Hiihtourallaan MM-kisoissa hopeaa ja pronssia parisprintissä lopettanut Francesco De Fabiani on tehnyt yllättävän ilmoituksen keskellä kesää.
De Fabiani kertoi asiasta Instagramissa. Hän avautui ratkaisustaan Instagram-päivityksessään.
– On tullut hetki pysähtyä. Monien vuosien jälkeen, joiden aikana olen jahdannut unelmaa suksilla, matkustanut, tehnyt töitä, kärsinyt, iloinnut, kaatunut ja noussut uudelleen, olen päättänyt päättää urheilu-urani.Tätä päätöstä ei ole helppo kirjoittaa eikä hyväksyä. Maastohiihto on ollut elämäni hyvin pitkään.
– Se on antanut minulle kaiken: valtavia tunteita, ystävyyksiä, matkoja, voittoja, tappioita, mitaleja, pettymyksiä, unohtumattomia päiviä ja myös sellaisia, jotka olisin halunnut pyyhkiä pois. Olen voittanut maailmancupissa, noussut useita kertoja palkintokorokkeelle ja edustanut Italiaa MM-kisoissa ja olympialaisissa. Mutta tuloksia enemmän kannan mukanani koko matkaa: jokaista harjoitusta, jokaista kilpailua, jokaista uhrausta ja jokaista ihmistä, joka on kulkenut — tai hiihtänyt — rinnallani.
– Viime vuodet eivät ole olleet helppoja. Yritin pitää liekkiä palamassa ja etsiä vielä sisältäni motivaatiota, voimaa ja keveyttä, joita tällä tasolla kilpaileminen vaatii. Mutta jossain vaiheessa täytyy uskaltaa kuunnella itseään todella. Tänään tunnen, että on oikea hetki hyvästellä tämä osa elämästäni.











